25
مرداد

سرویس خواب ایده‌آل
منظور از سرویس خواب ایده آل سرویس خوابی می‌باشد که اکثر ویژگی‌های مد نظر ما را داشته باشد. در این مقاله ما به بررسی ویژگی‌هایی که در ایده‌آل شدن یک سرویس خواب تاثیرگذار هستند بررسی خواهیم کرد. البته در انتخاب سرویس خواب حتماً باید به متراژ فضایی که قرار است در آن سرویس خواب چیدمان بکنیم، دقت کنیم. همچنین نیازاست رنگ اتاق و نوع دکوراسیون نیز مورد توجه قرار گیرد. چون سرویس خواب ایده آل نیازمند فضای ایده‌آل نیز می‌باشد.
راحتی سرویس‌ خواب یکی از مواردی می‌باشد که از مهم‌ترین ویژگی‌های یک سرویس خواب ایده آل به شمار می رود. هدف اصلی از خرید سرویس خواب، خوابی همراه با آرامش می‌باشد. برای انتخاب سرویس‌ خواب ایده آل باید به مواردی اعم از جنس و کیفیت سرویس خواب و همچنین تشک مصرفی دقت فراوانی انجام داد. چون اگر جنس متریال ساخت سرویس خواب متعارف و درجه یک نباشد، امکان صدا دادن، شکستگی، تبله کردن و حتی تخم کردن موریانه درسرویس خواب وجود دارد.
اندازه مناسب سرویس خواب
اندازه مناسب سرویس خواب، یکی از ویژگی‌های سرویس خواب ایده آل می‌باشد. اندازه سرویس خواب باید به گونه‌ای باشد که فضای کافی برای حرکت،استراحت، خوابیدن را داشته باشد.
اندازه استاندارد سرویس خواب دو نفره موجود در بازار، معمولاً ۱۶۰ در ۲ متر(اصطلاحا تخت کویین) می‌باشد. اما در اندازه‌های ۱۸۰ در ۲ متر(اصطلاحا تخت کینگ) برای دو نفر نیز تولید می شود.
ارتفاع تخت نیز یکی از مواردی می‌باشد که حتماً باید به آن دقت کرد و در خرید کردن از فروشنده سوال بپرسیم.
ارتفاع تخت باید به گونه‌ای باشند که نشستن و برخاستن از روی آن به راحتی صورت پذیرد. به خصوص برای افرادی که مشکلات حرکتی و درد عضلانی دارند و یا دچار مشکلات کمردرد و پا درد هستند. البته علاوه بر ارتفاع خود تخت، ارتفاع تشک نیز تاثیرگذار است و مجموع اتفاع تخت همراه با تشک نباید از ۵۰ سانتی متر بالاتر باشد. تا هنگام نشستن و برخواستن از ر وی تخت خوابف کف پاها به راحتی روی زمین قرار گیرد.
علاوه برارتفاع خود تخت و تشک، باید به ارتفاع هدبورد تخت نیز توجه کنیم. زیرا اگر به اندازه کافی بلند نباشد ممکن است هنگام نشستن روی تخت، سر به دیوار اصابت بکند و یا هنگام تکیه دادن، قسمتی از بدن در خارج از تخت قرار گیرد که همین موضوع به مرور زمان باعث دردهای عضلانی مانند گردن درد و کتف درد می شود.
استحکام سرویس خواب
استحکام داشتن سرویس خواب به این منظور می‌باشد که در شرایط محیطی مختلف مثل رطوبت، گرما و غیره دچار آسیب نشود و بتوانیم از سرویس خواب در طولانی مدت استفاده کنیم، بدون اینکه مشکلی پیش بیاید و یا نیاز به تعمیرداشته باشد. متریال مصرفی در ساخت سرویس خواب تاثیر بسزایی در کیفیت آن دارد و هر میزان که کیفیت بالاتر باشد، میزان دوام و ماندگاری سرویس خواب متقابلاً یشتر می شود. از این جهت بهتر است برای خرید سرویس خواب، از شرکت‌های برند خرید انجام دهید. چون شرکت‌های تولیدی سرویس خواب که سرویس خواب‌های برند با طراحی و نام انحصاری خودشان تولید می‌کنند، به دلیل اینکه صفر تا صد تولید با خود شرکت تولیدی می‌باشد، متریال مصرفی برای تولید همه ی سرویس خواب‌ها یکسان است و هم چنین برخلاف کارگاه های کوچک و متفرقه گارانتی و خدمات پس از فروش طولانی مدتی دارند.
دوام و ماندگاری سرویس خواب یکی از ویژگی‌هایی می‌باشد که اهمیت دادن به آن از مسائل اساسی می‌باشد. چون سرویس خواب باید تحمل وزنی بالایی داشته باشد. درغیراین صورت با حرکت کردن روی تخت و یا نشستن افراد سنگین وزن امکان شکستگی، ترک برداشتن وآسیب دیدن تخت خواب وجود دارد. سرویس خواب‌های تمام ام دی اف که شرکت چوب چین تولید می‌کند از استقامت بالایی برای تحمل وزنی برخوردارهستند. چون نئوپان و ملامینه تحمل وزنی کمتری نسبت به ام دی اف دارند.
برای اطلاعات بیشتر راجع به تفاوت‌های سرویس خواب ام دی اف و سرویس خواب نئوپان می‌توانید با کلیک کردن روی متن، مقاله مربوطه را مطالعه کنید.
برای خرید سرویس خواب‌های چوبی هم حتماً باید دقت کنید که سرویس خواب از چوب راش و یا گردو تولید شده باشد. چون این دو چوب از استقامت وزنی بالایی برخوردارهستند و نسبت به ضربه مقاومت بالایی دارند.
تشک مناسب
تشک مناسب حتی از چهارچوب اصلی سرویس خواب نیز اهمیت بیشتری دارد. سعی کنید از تشک‌های طبی تمام فنری استفاده کنید.
طبی بودن تشک شما را از آسیب دیدن ستون فقرات در امان نگه می‌دارد. همچنین لایه سطحی تشک باید به گونه‌ای باشد که امکان گردش هوا در داخل تشک را فراهم کند. بعضی از تشک‌های موجود در بازار دو فصل نامیده می‌شوند که هر سطح از تشک در فصل سرما و گرما به صورت جداگانه قابل استفاده است. به این صورت که این تشک‌ها در فصل زمستان خاصیت گرمایی و در فصل تابستان خاصیت سرمایی دارند.
این تشک‌ها به گونه‌ای طراحی و تولید شده‌اند که دمای محیط خواب را متعادل نگه می‌دارند واین ویژگی به دلیل استفاده از یک پارچه خاص و موادی که در ساخت این تشک‌ها به کار رفته، ایجاد شده است.تشک دو فصل
رنگ اتاق خواب و سرویس خواب
رنگ سرویس خواب یکی از مواردی می‌باشد که بسیار حائز اهمیت است. زیرا در ست شدن با دکوراسیون داخلی اتاق خواب باید در نظر گرفته شود. در واقع سرویس خواب ایده آل سرویس خوابی می‌باشد که رنگ آن دارای هارمونی با اتاق خوابی که داخل آن قرار گرفته است، باشد. برای همین باید رنگ سرویس خواب را با رنگ وسایل دیگر اتاق خواب، دیوارها و پرده ست کنیم. معمولاً رنگ‌های نسکافه‌ای گردویی و طوسی طرفداران بسیاری دارند و خرید سرویس خواب این رنگ‌ها بیشتر در فروشگاه‌ها مشاهده می‌شوند
برای اطلاعات بیشتر راجع به ست کردن رنگ سرویس خواب با اتاق خواب مقاله روانشناسی رنگ اتاق خواب را مطالعه کنید.
دکوراسیون اتاق خواب
در واقع دکوراسیون اتاق خواب تاثیر بسزایی در ایده به نظر رسیدن سرویس خواب دارد. پس وقتی که می‌خواهید یک اتاق خواب را دکور کنید حتماً باید علاوه بر سرویس خواب ایده‌آل به فرش پرده رنگ دیوارها و کلاً متراژ اتاق خواب و وسایلی که در آن قابل چیدمان می‌باشد دقت کنید.

مدل سرویس خواب
مدل سرویس خواب از این نظر که کلاسیک یا مدرن باشد، در ایجاد یک فضای رمانتیک وایده آل نقش بسیار زیادی دارد.
از آنجایی که یک سرویس خواب ایده‌آل حتماً باید طبق سلیقه شما انتخاب و خریداری شود و همچنین ست کردن آن با دیگر وسایل منزل انجام می‌پذیرد پیشنهاد می دهیم حتماً قبل از خرید سرویس خواب، سبک مورد نظر خود را انتخاب کرده و سعی کنید مبلمان منزل و اتاق خواب را در یک سبک انتخاب کنید تا هارمونی سبک و مدل حفظ گردد. در این صورت منزل شما منزل ایده‌آلی خواهد بود ودر خرید یک سرویس خواب ایده آل وفق بوده‌اید.
قیمت سرویس خواب ایده آل
یکی از مواردی که اکثر افراد در خرید سرویس خواب به آن توجه می‌کنند قیمت تختخواب است. سرویس خواب ایده آل سرویس خوابی می‌باشد که نسبت کیفیت و قیمت آن با هم همخوانی داشته باشد. همان ضرب المثل معروف “هر چقدر پول بدی همان قدرآش می‌خوری” اینجا به کار می‌رود. یعنی اگر شما به دنبال سرویس خواب ایده آل با کیفیت بالا می‌باشید، باید از قبل فکر هزینه آن را بکنید. و ازخرید سرویس خواب‌های قیمت پایین که متریال مصرفی آنها به احتمال زیاد نامرغوب می‌باشد خودداری کنید.